Etusivu Tietoa meistä Mikä Amnesty? Tietoa yhdistyksestä

Amnesty Internationalin Suomen osasto on rekisteröity yhdistys, jonka jäsenistä koostuva vuosikokous hyväksyy yhdistyksen toimintasuunnitelman, toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen.

Amnestyn Suomen osasto ry järjestää vuosittain sääntömääräisen vuosikokouksen. Amnestyn Suomen osaston sääntöjen mukaan yhdistyksen vuosikokous pidetään vuoden ensimmäisen neljänneksen aikana. Jo monena vuonna kokous on pidetty maaliskuun viimeisenä viikonloppuna.

Kokouksen yhteydessä on järjestetty työpajoja, paneelikeskusteluja, kuultu kansainvälisiä ja kotimaisia puhujia, tavattu amnestylaisia ympäri Suomen ja pidetty hauskaa.

Sääntömääräisessä kokouksessa esitetään yhdistyksen edellisen vuoden tilinpäätös ja tilintarkastuskertomus, päätetään tilinpäätöksen vahvistamisesta sekä vastuuvapauden myöntämisestä tilivelvollisille, päätetään jäsenmaksujen suuruudesta, vahvistetaan tulo- ja menoarvio alkaneelle vuodelle. Toimintasuunnitelma vahvistetaan kaksivuotiskausittain (2015-2016, 2016-2017 jne.).

Lisäksi valitaan johtokunnan puheenjohtaja, taloudenhoitaja ja jäsenet kaksi vuotta kestäväksi toimikaudeksi. Puheenjohtaja ja kolme jäsentä valitaan parillisena vuotena pidettävässä vuosikokouksessa, taloudenhoitaja ja kolme jäsentä valitaan parittomana vuotena pidettävässä vuosikokouksessa. Tilintarkastajaksi valitaan hyväksytty tilintarkastusyhteisö. Kokouksessa käsitellään jäsenten jättämät aloitteet ja johtokunnan tekemät aloitteet ja käsitellään muut mahdolliset asiat.

Amnestyn Suomen osaston johtokunta 2018:

Sonja Vartiala

Taloudenhoitaja
Elina Siira

Veronika Honkasalo
Tuula Haavisto
Tapio Bergholm
Miia Lusa
Muhammed Shire
Amu Urhonen

johtokunta@amnesty.fi

Johtokunnan blogiin pääset tutustumaan täällä.

Yhdistysasiakirjat

Amnestyn Suomen osaston säännöt
(rekisteröity 12.8.2015)

Strategiat