Medialle

Amnestyn uusimmat tiedotteet ja taustamateriaalit tiedotusvälineille.

22.3.2017 | Tiedote | Uutiset

Jemen: Miljardiluokan asemyynnit ristiriidassa avustustoimien kanssa

Yhdysvaltojen ja Britannian miljardiluokan asevienti Saudi-Arabiaan ruokkii vakavia siviileihin kohdistuvia väkivaltaisuuksia ja heittää varjonsa maiden humanitaaristen toimien ylle. Ainakin 4600 siviiliä on saanut surmansa ja yli 8000 haavoittunut sen jälkeen kun Saudi-Arabian johtama liittouma aloitti ilmahyökkäykset Jemenissä maaliskuussa 2015. Lauantaina tulee kuluneeksi kaksi vuotta Jemenin konfliktin alkamisesta.

21.3.2017 | Tiedote

Kutsu: Amnestyn kuntavaalipaneeli ihmisoikeuksista 25.3.2017

Miten naisiin kohdistuvan väkivallan palveluiden käy sote-uudistuksessa? Miksei pakolaisille löydy kuntapaikkoja? Eduskuntapuolueiden kärkiehdokkaat vastaavat ihmisoikeuskysymyksiin Amnestyn kuntavaalipaneelissa lauantaina 25.3. klo 13.15–15.15.

13.3.2017 | Tiedote

Amnesty haastaa kuntavaaliehdokkaat puolustamaan ihmisoikeuksia

Amnesty kampanjoi kuntavaaleissa naisiin kohdistuvan väkivallan torjumiseksi ja pakolaisten kotoutumisen edistämiseksi. Järjestö haastaa kaikki kuntavaaliehdokkaat sitoutumaan työhön ihmisoikeuksien puolesta.

7.3.2017 | Tiedote | Uutiset

Trump jäädyttää pakolaiskiintiön – muun maailman paikattava

Yhdysvaltain presidentin Donald Trumpin asettama uusi maahantulokielto jäädyttää pakolaisohjelman. Pakolaisten vastaanotto lakkautetaan kokonaan 120 päiväksi ja kiintiö leikataan puoleen. Asetuksella on tuhoisat vaikutukset pakolaisten oikeuksien toteutumiseen.

22.2.2017 | Tiedote

Video: Paleface riimittelee vihapuhetta vastaan

Vihaa lietsovat puheet ovat muuttumassa teoiksi, todetaan Amnestyn tänään julkaistussa vuosiraportissa. Paleface teki sanoituksen Amnestyn videoon ja kannustaa puolustamaan ihmisoikeuksia yhdessä.

Kaisa Väkiparta
Tiedottaja
Puhelin: +358 40 833 1532
Sähköposti: kaisa.vakiparta@amnesty.fi

Vuosien 2013-15 tiedotteemme löytyvät Cisionin uutishuoneesta.

Tuoreimmat uutiset, tiedotteet ja raportit löytyvät myös Amnestyn kansainvälisiltä sivuilta.

Valokuvia median käyttöön löydät Amnestyn Flickr -sivuilta. Kaikki kuvat ovat vapaasti tiedotusvälineiden käytettävissä. Toivomme kuvaajan nimen mainitsemista, jos se on kuvan tiedoissa. Muussa tapauksessa kuvaajaksi voi merkitä Amnesty International.