Etusivu Medialle
';

Medialle

Amnestyn uusimmat tiedotteet ja taustamateriaalit tiedotusvälineille.

12.12.2019 | Tiedote | Uutiset | Tiedote | Tiedote | Uutiset | Tiedote | Uutiset

Aseteollisuuden rooli Jemenin sotarikosepäilyissä täytyy tutkia

Eurooppalainen ihmisoikeusjärjestö ECCHR ja Amnesty vaativat Kansainvälistä rikostuomioistuinta selvittämään, ovatko aseteollisuuden johtajat ja poliittiset päättäjät syyllistyneet kansainvälisen oikeuden loukkauksiin Jemenissä. Kansainvälinen rikostuomioistuin voi käyttää toimivaltaansa kansanmurhien, ihmisyyttä vastaan kohdistuvien rikoksien ja sotarikosten suhteen.

4.12.2019 | Tiedote | Uutiset | Tiedote | Tiedote | Uutiset | Tiedote | Uutiset | Tiedote | Uutiset

Tutkimus: Yli 70 % vastaajista haluaa valtioiden rajoittavan teknologiayritysten oikeutta käyttäjätietoihin

Ylivoimainen enemmistö Amnestyn kyselyyn vastanneista on huolissaan siitä, mitä henkilökohtaisia tietoja teknologiayritykset keräävät käyttäjistään ja miten näitä tietoja käytetään. Seitsemän kymmenestä vastaajasta haluaa, että tietojen keräämistä ja käyttämistä rajoitetaan lainsäädännössä.

Vilma Vuorio
Tiedottaja
Puhelin: +358 40 833 1532
Sähköposti: vilma.vuorio@amnesty.fi

Vuosien 2013-15 tiedotteemme löytyvät Cisionin uutishuoneesta.

Tuoreimmat uutiset, tiedotteet ja raportit löytyvät myös Amnestyn kansainvälisiltä sivuilta.

Valokuvia median käyttöön löydät Amnestyn Flickr -sivuilta. Kaikki kuvat ovat vapaasti tiedotusvälineiden käytettävissä. Toivomme kuvaajan nimen mainitsemista, jos se on kuvan tiedoissa. Muussa tapauksessa kuvaajaksi voi merkitä Amnesty International.