Etusivu Medialle
';

Medialle

Amnestyn uusimmat tiedotteet ja taustamateriaalit tiedotusvälineille.

11.10.2018 | Tiedote | Uutiset

Amnesty: USA:n rajalla erotettujen perheiden määrä suurempi kuin annettu ymmärtää ­– 6000 perhettä neljässä kuukaudessa

Peräti 6000 Yhdysvalloista turvaa hakenutta perhettä on erotettu neljän kuukauden aikana. Luku on suurempi kuin viranomaisten aiemmin myöntämä. Perheiden laittomien erottamisten lisäksi Meksikon rajalla on käännytetty ihmisiä antamatta heille mahdollisuutta hakea turvapaikkaa. Tämä politiikka on tuottanut tuhansille ihmisille äärimmäistä kärsimystä.

13.7.2018 | Tiedote | Uutiset | Tiedote | Uutiset | Tiedote | Tiedote | Uutiset | Tiedote

Amnesty International: Trumpin ja Putinin palautettava Venäjän ja Yhdysvaltojen uskottavuus vastuullisina kansainvälisinä toimijoina

Vladimir Putinin ja Donald Trumpin on hyödynnettävä Helsingin huippukokous ja tartuttava polttaviin ihmisoikeuskysymyksiin. Presidenteillä on mahdollisuus palauttaa uskottavuutensa vastuullisina kansainvälisinä toimijoina, uskoo Amnesty International maanantain huippukokouksen alla.

Vilma Vuorio
Tiedottaja
Puhelin: +358 40 833 1532
Sähköposti: vilma.vuorio@amnesty.fi

Vuosien 2013-15 tiedotteemme löytyvät Cisionin uutishuoneesta.

Tuoreimmat uutiset, tiedotteet ja raportit löytyvät myös Amnestyn kansainvälisiltä sivuilta.

Valokuvia median käyttöön löydät Amnestyn Flickr -sivuilta. Kaikki kuvat ovat vapaasti tiedotusvälineiden käytettävissä. Toivomme kuvaajan nimen mainitsemista, jos se on kuvan tiedoissa. Muussa tapauksessa kuvaajaksi voi merkitä Amnesty International.