Kiitos allekirjoituksestasi! Haluaisitko tehdä vielä vähän enemmän?

Kiitos, että allekirjoitit vetoomuksen Maziarin ja Yasinin vapauttamiseksi!

Ihmisoikeudet ovat Iranissa nyt pahasti uhattuna. Maziar ja Yasin eivät ole ainoita, jotka pidätetty mielivaltaisesti. Auttaisitko heidän kaltaisiaan vangittuja ja kidutettuja ihmisiä? Lahjoita ja tue työtämme väärin perustein vangittujen vapauttamiseksi.

Syyskuussa 2022 Iranissa alkoi kuohua. Nuoren kurdinaisen Jina (Mahsa) Aminin väkivaltainen kuolema käynnisti mielenosoitusten aallon, joka jatkuu yhä.

Mielenosoittajia otetaan kiinni mielivaltaisesti. Valtaapitävät viranomaiset vievät epäreiluja oikeudenkäyntejä läpi pika-aikataululla. Vangittuja kidutetaan ja hakataan. Mielenosoittajia on jopa teloitettu julkisesti, jotta iranilaiset säikähtäisivät ja luopuisivat vaatimuksistaan.

Amnestyn on jatkettava puolueetonta tutkimustyötä Iranissa ja kaikkialla, missä oikeuksiaan puolustavia ihmisiä vainotaan, sorretaan tai pahimmillaan tapetaan. Tutkimuksiemme ja raportointimme avulla tiedot julmuuksista leviävät laajalle. Siten luomme kansainvälistä painetta tilanteen korjaamiseksi ja ihmishenkien pelastamiseksi.

Auttaisitko meitä tässä työssä? Tee lahjoitus heti tänään! Valitse sinulle sopiva summa, esimerkiksi 15 euroa.

Lahjoituksesi avulla:

• tuet Amnestyn työtä julmuuksien paljastamiseksi ja lopettamiseksi
  • autat vapauttamaan väärin perustein vangittuja ihmisiä
  • vaadit päättäjiltä toimia sorron, tappamisen, ja muiden vääryyksien lopettamiseksi.
  • vaadit, että syylliset saadaan vastuuseen teoistaan.

Yhdessä voimme pelastaa ihmishenkiä.

Tee tärkeä lahjoitus heti tänään valitsemalla sinulle sopiva summa. Sinä voit auttaa paljastamaan vääryydet ja vapauttamaan mielivaltaisesti vangitut ihmiset, kuten Maziar ja Yasin.

Valitse lahjoitustapa

Valitse summa:

Melkein valmista! Jatkathan eteenpäin ja täytät vielä yhteystietosi, jotta tärkeä lahjoituksesi saadaan käsiteltyä.