Kiitos, että vaadit Nargizin vapauttamista! Tekisitkö seuraavaksi lahjoituksen? 💛
Kiitos, että allekirjoitit vetoomuksen Nargizin vapauttamiseksi! Rohkeita ja rehellisiä ihmisiä ei tule rangaista siitä, että he paljastavat viranomaisten tekemiä vääryyksiä.
27-vuotiaalla Nargizilla oli jo pienestä pitäen unelma: kertoa toisten ihmisten tarinoita ja vahvistaa heidän ääntään. Mutta Azerbaidžan on vaarallinen maa riippumattomille toimittajille – etenkin, jos he ovat naisia.
Azerbaidžanin vankiloissa tapahtuvaan kidutukseen ja muuhun vankien kaltoinkohteluun ei puututa. Viranomaiset käyttävät lääkärinpääsyn epäämistä kidutus- ja painostuskeinona, etenkin jos kyseessä on hallinnon toimia tutkinut tai arvostellut kansalainen.
Eikä Nargiz ole ainoa, joka on pidätetty tekaistujen syytteiden varjolla.
Siksi pyydän sinulta: tekisitkö vielä lahjoituksen?
Vain siten voimme jatkossakin vaatia Nargizin ja muiden vankilaan teljettyjen rohkeiden ihmisten vapauttamista. Voit valita sinulle sopivan summan, esimerkiksi 12 euroa.
Jos vain voit, teethän lahjoituksen heti tänään? Emme voi jatkaa työtämme Nargizin kaltaisten ihmisten auttamiseksi ilman apua.
Amnesty tukee ja suojelee ihmisiä, joita vangitaan, kidutetaan ja vainotaan mielipiteidensä ilmaisusta, hallitusten kritisoinnista tai kannanotoista.
Haluamme jatkossakin pystyä auttamaan Nargizia ja hänen kaltaisiaan tinkimättömiä ihmisoikeuksien puolustajia. He kamppailevat henkensä ja terveytensä uhalla maidensa tukahduttavia hallintoja vastaan.
Mutta koska emme ota valtioilta tai yrityksiltä vastaan rahaa tutkimus- ja kampanjointityöhömme, tarvitsemme sinun kaltaisiasi välittäviä ihmisiä mukaan auttamaan.
Yhdessä voimme lopettaa kidutuksen, sorron ja syrjinnän, auttaa mielipidevankeja ja saada väärin perustein vangitut takaisin vapauteen läheistensä luo.