Vaadi presidentti Trumpia kunnioittamaan ihmisoikeuksia

Donald Trump on nyt Yhdysvaltojen 45. presidentti.

Hänen vaalikampanjaansa on värittänyt vihaa tihkuva, syrjivä retoriikka. On meidän jokaisen tehtävä nousta sitä vastaan. On huolehdittava, että syrjivistä sanoista ei tule syrjiviä tekoja.

Arvoisa Presidentti Trump,

Vaadin että

• Suojelette ihmisoikeuspuolustajia ja pakolaisia
  • Lopetatte aseiden myymisen ihmisoikeusloukkauksiin syyllistyneille hallituksille
  • Suljette Guantánamon pidätyskeskuksen
  • Luovutte yksiselitteisesti kaikesta kidutuksesta

Virhe: Puhelinnumeron tulee alkaa 0. Puhelinnumerossa ei saa olla välejä tai välimerkkejä.

Kun Donald Trump on nyt Yhdysvaltain 45. presidentti, meidän täytyy pitää huolta siitä, etteivät hänen vastenmieliset kampanjalupauksensa toteudu. Vaadi kanssamme presidentti Trumpia luopumaan kampanjaansa leimanneesta syrjivästä puheesta ja kunnioittamaan kansainvälisiä ihmisoikeussopimuksia.

Kerro Trumpille, että hänen tulee Yhdysvaltain presidenttinä suojella ihmisoikeuspuolustajia, ja ettei hän saa kääntää selkäänsä sotaa ja konflikteja pakeneville ihmisille. Vaadi häntä kieltämään aseiden myynti ihmisoikeusloukkauksiin syyllistyneille hallituksille, sulkemaan Guantánamon pidätyskeskus ja luopumaan yksiselitteisesti kaikesta kidutuksesta.

Vastustamme Trumpin ehdottamaa muslimien rekisteröintiohjelmaa ja pakolaisohjelmien lakkauttamista. Puolustamme aktivistien, naisten, vammaisten sekä etnisten ja sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen ihmisoikeuksia.

Viestimme Trumpille on selvä: jokainen päivä virassa ja jokainen päätös määrittelevät perintönne. Voitte jättää jälkeenne paremman maailman tai maailman, jossa viha, pelko ja syrjintä ovat saaneet jalansijaa. Vaadimme teitä luopumaan vihasta ja kunnioittamaan ihmisoikeuksia.