Etusivu Vetoomus Tarjotaan turvaa – nostetaan pakolaiskiintiö

Tarjotaan turvaa – nostetaan pakolaiskiintiö

Pakolaiskiintiön avulla autamme ihmisiä, jotka ovat menettäneet kaiken. He ovat joutuneet pakenemaan sotaa, vainoa tai ihmisoikeusloukkauksia. Heitä on kidutettu, hyväksikäytetty tai he ovat niin huonossa kunnossa, etteivät voi enää elää turvallisesti pakolaisleireillä. He ovat lapsia ja aikuisia, isoäitejä ja vaareja, vammaisia ja yksinhuoltajia. He tarvitsevat kodin.

Hyvä sisäministeri Kai Mykkänen, hyvät eduskuntapuolueiden puheenjohtajat,

Varmistattehan, että

• Suomi tarjoaa turvaa ja korottaa pakolaiskiintiönsä vuodelle 2019.

Virhe: Puhelinnumeron tulee alkaa 0. Puhelinnumerossa ei saa olla välejä tai välimerkkejä.

Suomi on vastaanottanut 750 ihmistä vuosittain pakolaiskiintiön kautta ja antanut heille uuden mahdollisuuden. Silti maailman pakolaisleireillä miljoona ihmistä jää ilman apua joka vuosi. Me voimme auttaa enemmän!

”Antamalla minulle pakolaiskiintiön kautta turvan ja uuden mahdollisuuden elämään Suomi vahvisti minulle, että elämäni on kaikesta huolimatta elämisen arvoista”, sanoo Bahar Mozzafari, joka pääsi Suomeen yli kymmenen vuotta sitten pakolaiskiintiön kautta.

Eduskunta päättää pakolaiskiintiön suuruudesta joka vuosi talousarviota tehdessään. Monet päättäjät ovat kertoneet haluavansa auttaa kaikkein suurimmassa hädässä olevia ihmisiä pakolaisleireillä. Nyt siihen on taas mahdollisuus. Autetaan heitä päättämään oikein: allekirjoita vetoomus!

Seitsemän väitettä ja faktaa pakolaiskiintiöstä