Etusivu Vetoomus Taistelu yhteisön pelastamiseksi

Taistelu yhteisön pelastamiseksi

Marinel Ubaldon elämä mullistui, kun hirmumyrsky runteli hänen kotinsa Filippiineillä vuonna 2013. Nykyisin hän kampanjoi, jotta hänen yhteisönsä uudelleenasutettaisiin turvallisesti ja jotta hallitukset ympäri maailman heräisivät ymmärtämään ilmastonmuutoksen todelliset vaikutukset.

Arvoisa presidentti Rodrigo Duterte,

Vaadin, että teette kaikkenne varmistaaksenne, että vuoden 2013 hirmumyrskyssä tuhoutuneen Itä-Samarin Matarinaon asukkaille taataan

• terveellinen ja turvallinen elinympäristö, jossa he voivat ansaita toimeentulonsa
  • riittävästi vettä, sähköä ja koteja

Virhe: Puhelinnumeron tulee alkaa 0. Puhelinnumerossa ei saa olla välejä tai välimerkkejä.

Vuoden 2013 Yolanda-hirmumyrsky surmasi Filippiineillä yli 6 000 ihmistä. Tuolloin 16-vuotias Marinel oli yksi myrskystä selviytyjistä. Nyt, 22-vuotiaana, tunnettu nuorisoaktivisti Marinel kamppailee väsymättä vuosia ympäristöoikeuksien puolesta ja on jo vuosien ajan vaatinut oikeutta omalle yhteisölleen.

Vieläkin, kuusi vuotta myöhemmin, Marinel ja tuhannet muut ovat vailla turvallisia asuinalueita ja riittäviä mahdollisuuksia ruokaan, veteen, sähköön, käymälöihin tai tulonlähteisiin. Jotkut Marinelin yhteisön asukkaista uudelleensijoitettiin alueelle, jonka läheisyydessä on myrkyllinen kaatopaikka. 11 ihmistä on sen seurauksena kuollut tauteihin ja kuumeeseen.

Miljoonat ihmiset kärsivät ilmastonmuutoksen katastrofaalisista seurauksista. Ja he, jotka ovat olleet siihen vähiten syyllisiä, maksavat korkeimman hinnan.

Ole Marinelin tukena ja allekirjoita vetoomus.