Etusivu Vetoomus Suomen pakolaiskiintiötä on nostettava

Suomen pakolaiskiintiötä on nostettava

Pakolaiskiintiön avulla autamme ihmisiä, jotka ovat menettäneet kaiken. He ovat joutuneet pakenemaan sotaa, vainoa tai muita ihmisoikeusloukkauksia. Heitä on kidutettu, hyväksikäytetty tai he ovat niin huonossa kunnossa, etteivät voi enää elää turvallisesti pakolaisleireillä. He ovat lapsia ja aikuisia, isoäitejä ja vaareja, vammaisia ja yksinhuoltajia. He tarvitsevat kodin.

Hallituksen budjettiriihi,

Varmistattehan, että

• Suomi korottaa pakolaiskiintiönsä moninkertaiseksi ja tarjoaa turvaa pakolaisille johdonmukaisesti ja pitkällä tähtäimellä.

Virhe: Puhelinnumeron tulee alkaa 0. Puhelinnumerossa ei saa olla välejä tai välimerkkejä.

Suomi on vastaanottanut 750 ihmistä vuosittain pakolaiskiintiön kautta ja antanut heille uuden mahdollisuuden. Silti maailman pakolaisleireillä yli miljoona ihmistä jää ilman apua joka vuosi. Me voimme auttaa enemmän!

Pakolaiskiintiön suuruudesta päätetään eduskunnassa vuosittain talousarvion yhteydessä. Talousarvioesityksen eduskunnalle antaa hallitus, joka hyväksyy budjettiriihessä esityksensä sisällön. Monet päättäjät ovat kertoneet haluavansa auttaa kaikkein suurimmassa hädässä olevia pakolaisleireillä asuvia ihmisiä. Nyt siihen on taas mahdollisuus. Allekirjoita vetoomus!