Etusivu Aktivismi Vapaaehtoinen koordinaattori Kuopion paikallisryhmään

Vapaaehtoinen koordinaattori Kuopion paikallisryhmään

Haluatko olla mukana rakentamassa maailmaa, jossa ihmisoikeudet toteutuvat kaikille? Olisitko sinä seuraava Amnestyn Kuopion paikallisryhmän vapaaehtoinen koordinaattori?

Amnesty International on maailman suurin kansainvälinen ihmisoikeusjärjestö, jonka työn yhtenä tärkeänä toteuttajana ovat paikkakunnilla toimivat vapaaehtoiset paikallisryhmät. Paikallisryhmät järjestävät kampanjatapahtumia ja tekevät vetoomustyötä naisiin kohdistuvaa väkivaltaa vastaan, pakolaisten ja turvapaikanhakijoiden oikeuksien puolesta, seksuaalisuuteen ja sukupuoleen perustuvaa syrjintää vastaan ja ihmisoikeuspuolustajien tueksi. Ryhmät osallistuvat kansainvälisiin kampanjoihin ja voivat ideoida erilaisia paikallisia toimintamuotoja omien toiveidensa mukaan.

Paikallisryhmän koordinaattori vastaa ryhmän toiminnan koordinoinnista ja kokoontumisten järjestämisestä sekä suunnittelee ryhmän toimintaa yhdessä muiden ryhmäläisten kanssa. Ryhmäkoordinaattori vastaa yhteydenpidosta Amnestyn toimistolla työskentelevän yhteyshenkilön kanssa. Tehtävään saa perehdytyksen ja yhteyshenkilön tuen.

Koordinaattorilta odotamme innostunutta ja aktiivista otetta ihmisoikeustyöhön ja ryhmätoimintaan. Järjestötoiminnan ja vapaaehtoisjohtamisen kokemus ovat avuksi tehtävässä. Kuopion ryhmä on suomenkielinen, joten suomen kielen suullinen ja kirjallinen taito on välttämätön, ja kansainvälisen kattojärjestön puitteissa toimittaessa englannin kielen taito toivottava. Tehtävässä tarvitaan myös suullisen ja kirjallisen viestinnän osaamista sekä valmiutta käyttää sosiaalisen median kanavia.

Koordinaattorin tehtävässä pääset maailman suurimman ihmisoikeusliikkeen ytimeen tekemään vaikuttavaa ja merkityksellistä työtä innostuneiden aktivistien ohjaajana. Koordinaattori toimii vapaaehtoisena muiden aktivistien kanssa, joten tehtävästä ei makseta palkkiota. Kuopion paikallisryhmä kokoontuu kahden viikon välein, ja koordinaattorin työ vie aikaa noin 15 h kuukaudessa. Toivomme, että koordinaattorin tehtävään sitoudutaan vähintään vuodeksi.

Lähetä vapaamuotoinen hakemus sähköpostitse kampanjakoordinaattori Outi Pallasojalle 15.3. mennessä: outi.pallasoja@amnesty.fi Valitsemme hakemusten perusteella yhden tai kaksi koordinaattoria ryhmälle.

Tarvittaessa voit kysyä lisätietoja koordinaattorin tehtävästä tai Amnestyn paikallisryhmien toiminnasta Outi Pallasojalta yllämainitusta sähköpostiosoitteesta tai puhelimitse: 050 558 9997.