Etusivu Aktivismi Vapaaehtoinen koordinaattori Jyväskylän paikallisryhmään

Vapaaehtoinen koordinaattori Jyväskylän paikallisryhmään

Olisitko sinä toinen Jyväskylän Amnesty-ryhmän vapaaehtoisista koordinaattoreista?

Amnesty International on maailman suurin kansainvälinen ihmisoikeusjärjestö, jonka työn yhtenä tärkeänä toteuttajana ovat paikkakunnilla toimivat vapaaehtoiset paikallisryhmät. Paikallisryhmät järjestävät kampanjatapahtumia ja tekevät vetoomustyötä Amnestyn kansainvälisissä ja valtakunnallisissa kampanjoissa. Amnesty kampanjoi ihmisoikeuspuolustajien tueksi,  pakolaisten ja turvapaikanhakijoiden oikeuksien puolesta sekä naisiin kohdistuvaa väkivaltaa ja seksuaalisuuteen ja sukupuoleen perustuvaa syrjintää vastaan. Paikallisryhmät saavat kampanjoihin liittyviä toimintapyyntöjä ja voivat ideoida erilaisia paikallisia toimintamuotoja myös omien toiveidensa mukaan.

Paikallisryhmän vapaaehtoinen koordinaattori vastaa ryhmän toiminnan käytännön koordinoinnista: kokoontumisten järjestämisestä ja aktivititeettien suunnittelusta yhdessä muiden ryhmäläisten kanssa sekä yhteydenpidosta Amnestyn toimistolla työskentelevien paikallisryhmätoiminnan yhteyshenkilöiden kanssa. Ryhmäkoordinaattorin pesti jaetaan toisen vapaaehtoisen koordinaattorin kanssa, ja tehtävään saa perehdytyksen ja tuen ryhmätoiminnan yhteyshenkilöiltä.

Koordinaattorilta toivomme innostusta ihmisoikeustyöhön ja ryhmässä toimimiseen. Järjestötoiminnan ja vapaaehtoisjohtamisen kokemuksesta on hyötyä, mutta se ei ole välttämätöntä. Jyväskylän ryhmä toimii sekä suomeksi että englanniksi, joten molempien kielten ainakin auttava taito olisi toivottava. Ryhmäkoordinaattori tarvitsee myös suullisen ja kirjallisen viestinnän osaamista ja valmiutta käyttää sosiaalisen median kanavia.

Koordinaattorina pääset toimimaan maailmanlaajuisen ihmisoikeusliikkeen ytimessä innostuneiden aktivistien kanssa. Koordinaattori toimii vapaaehtoisena, joten tehtävästä ei makseta palkkiota. Koordinaattorin tehtävät vievät, kampanjakaudesta riippuen, aikaa noin 5-15 h kuukaudessa. Toivomme, että sitoutuisit koordinaattorina toimimiseen vähintään vuodeksi.

Innostuitko? Lähetä vapaamuotoinen hakemus sähköpostitse Amnestyn toimistolle kampanjakoordinaattori Outi Pallasojalle 7.10. mennessä: outi.pallasoja@amnesty.fi.