Turvassa-pakolaiskampanja

Syvenny
Tule mukaan toimintaverkostoon
Toimi

Millaista historiaa haluamme kirjoittaa?

Amnestyn kansainvälinen Turvassa-kampanja on käynnistynyt. Vaadimme ihmisoikeusperustaista pakolais- ja turvapaikkapolitiikkaa. Haluamme, että valtiot edistävät nykyistä oikeudenmukaisempaa kansainvälistä vastuunjakoa pakolaisten auttamiseksi lisäämällä turvallisia reittejä suojeluun, lopettamalla vastuun ulkoistamisen rajojensa ulkopuolelle ja kunnioittamalla täysimääräisesti oikeutta hakea turvapaikkaa.

Tänä keväänä Suomessa keskitymme erityisesti vaatimukseen pakolaiskiintiön kasvattamisesta sekä kampanjoimme sen puolesta, että kunnat toimivat aktiivisesti pakolaisten vastaanottamiseksi ja auttamiseksi. Kampanjoinnissa nostetaan esiin myös kansainvälisiä teemoja, kuten EU:n yhteisen pakolaispolitiikan ongelmia.

Tule mukaan!

Lue lisää pakolaiskiintiöistä

Tule mukaan verkostoon!

Turvassa-kampanjan toimintaverkosto käynnistyy nyt. Liity joukkoon, saat meiltä kuukausittain toimintapyyntöjä suoraan sähköpostiisi.

Tulen mukaan

Tuhannet pakolaiset ovat vaarassa paleltua hengiltä

Miehet, naiset ja lapset joutuvat elämään lumen peittämissä teltoissa pakkasaallon koetellessa Kreikan saaria. Heidät on kirjaimellisesti jätetty palelemaan Euroopan kynnykselle.

Vaadi Euroopan komission puheenjohtajaa Jean-Claude Junckeria ja Suomen pääministeriä Juha Sipilää asettamaan ihmisten henki etusijalle ja ryhtymään toimiin, jotta EU-maat alkaisivat siirtää ihmisiä pakolaisleireiltä muualle Eurooppaan.

Ajankohtaista

Uutisia pakolaisuutta aiheuttavista kriiseistä, pakolaisista ja pakolaisuudesta.

Kaikki uutiset

Suomi voi olla osa ratkaisua

”Hädässä ystävä tunnetaan”, on sananlasku, joka löytynee jossain muodossa jokaisesta kielestä. Nykyään ajatuksen voisi kiteyttää myös valtioiden tasolla ”vaikeina aikoina ihmisoikeuksia kunnioittavat valtiot tunnetaan”.

Hädästä ja vaikeista päätöksistä on päättäjiltä ja uutisista kuultukin. Mistään ei ole lietsottu kuitenkaan yhtä paljon paniikkia kuin maailman pakolaistilanteesta. Milloin pakolaiset vyöryvät, virtaavat tai uhkaavat elämäntapaamme. Kriisitunnelmissa usein unohtuu, että kyse on samanlaisista ihmisistä kuin mekin. Ja että tähänkin ongelmaan on ratkaisu, jonka osana me voimme olla.

Mutta miten? Lue blogista!