Etusivu Avoimet työpaikat Avoin harjoittelupaikka: Vaikuttamistyö, talous- ja sosiaalioikeudet

Avoin harjoittelupaikka: Vaikuttamistyö, talous- ja sosiaalioikeudet

Etsimme vaikuttamistiimiimme korkeakouluharjoittelijaa, jonka ensisijaisena tehtävänä on avustaa talous- ja sosiaalioikeuksien asiantuntijaa. Tarjoamme näköalapaikan ihmisoikeuksia koskevan vaikuttamistyön suunnitteluun ja toteutukseen. Työtehtävät keskittyvät enimmäkseen perusturvaan ihmisoikeuskysymyksenä. Muita mahdollisia teemoja ovat mm. sosiaalisesti oikeudenmukainen ilmastosiirtymä sekä koronaepidemian vaikutukset talous- ja sosiaalioikeuksien toteutumiseen.

Harjoittelun kesto on kuusi kuukautta ja harjoittelu alkaa sopimuksen mukaan elo-syyskuussa 2020. Harjoittelijaksi voidaan valita vain päätoiminen perustutkinto-opiskelija.

Toimenkuvaan kuuluu muun muassa:

• avustaminen monipuolisesti talous- ja sosiaalioikeuksia koskevassa työssä tukemalla talous- ja sosiaalioikeuksien asiantuntijaa vaikuttamistyössä ja kampanjoinnissa
  • avustaminen tarvittavissa tausta-analyyseissa ja tekstituotannossa, keskeisenä teemana perusturva
  • tarvittaessa talous- ja sosiaalioikeuksien asiantuntijan avustaminen lausuntojen laatimisessa hallituksen lakiesityksistä
  • osallistuminen muuhun vaikuttamistiimin työhön, kuten tapahtumien ja koulutusten järjestelyihin

Toivomme harjoittelijan olevan valmis ottamaan vastaan tehtäviä monipuolisesti, välillä haastavassakin aikataulussa.

Tehtävä edellyttää:

• maisterivaiheen opintoja soveltuvalta alalta (esim. yhteiskunta-/sosiaalipolitiikka tai oikeustiede)
  • perehtyneisyyttä sosiaaliturvajärjestelmään
  • hyviä organisointi- ja vuorovaikutustaitoja
  • kykyä itsenäiseen työskentelyyn
  • sujuvaa suomen kielen kirjallista ja suullista ilmaisua sekä hyvää englannin kielen kirjallista ilmaisua. Muu kielitaito, kuten ruotsi, on eduksi.

Arvostamme myös:

• kansainvälisen ihmisoikeusjärjestelmän ja ihmisoikeustyön tuntemusta
  • kokemusta kansalaisjärjestö- tai vapaaehtoistyöstä

Harjoittelija työskentelee Amnestyn Suomen osaston toimistossa Helsingissä sekä mahdollisesti etänä ajankohtaisesta COVID-19-tilanteesta riippuen. Amnesty maksaa harjoittelijalle palkkaa 1537 €/kk. Pyydämme hakijoita ilmoittamaan, onko heillä käytössään oman laitoksen tai tiedekunnan tarjoama harjoittelutuki. Tuen saaminen ei ole edellytys valituksi tulemiselle.

Lähetä lyhyt vapaamuotoinen hakemus ja ansioluettelo sähköpostitse viimeistään ke 12.8.2020 osoitteeseen rekrytointi@amnesty.fi. Viestin otsikkoon tunnus ”harjoittelija / talous- ja sosiaalioikeudet”. Liitä hakemukseen tieto, milloin voisit aloittaa harjoittelun.

Lisätietoja tehtävästä: Mariko Sato, talous- ja sosiaalioikeuksien asiantuntija, puh. 044 4181 269, ti 4.8. klo 12–14 tai ke 5.8. klo 10–12. Sähköpostitse saapuneisiin tiedusteluihin emme pysty vastaamaan. Haastattelut pyritään pitämään viikolla 34.

Amnesty painottaa toiminnassaan yhdenvertaisuutta. Toivomme hakemuksia eri-ikäisiltä, eri sukupuolia edustavilta sekä kieli-, kulttuuri- ja muihin vähemmistöihin kuuluvilta henkilöiltä.