Etusivu Tapahtuma Amnestyn kansainvälinen verkkokurssi: Ihmisoikeudet – Pakolaisten oikeudet

Amnestyn kansainvälinen verkkokurssi: Ihmisoikeudet – Pakolaisten oikeudet

Joka päivä eripuolella maailmaa ihmiset pakenevat sotaa ja vainoa. Mitä ovat pakolaisten oikeudet ja kenen tehtävänä on turvata niiden toteutuminen?

Kurssilla opit tunnistamaan pakolaisten elämään liittyviä ihmisoikeusloukkauksia Amnestyn asiantuntijoilta, kampanjoijilta ja aktivisteilta. Samalla opit myös itse vaatimaan, puolustamaan ja edistämään näitä oikeuksia.

Verkkokurssi haastaa sinut ajattelemaan kriittisesti ja toimimaan aktiivisesti yhdessä muiden kurssilaisten kanssa eri puolelta maailmaa. Tulette yhdessä voimaantumaan ja oppimaan, miten muutosta saadaan aikaan.

Kurssilla opit mm.

• Kertomaan mitä ovat pakolaisten oikeudet ja miten niitä voi puolustaa.
  • Ymmärtämään hallitusten ja valtioiden roolin pakolaisten oikeuksien suojelussa.
  • Saat valmiuksia puuttua ja purkaa pakolaisiin ja turvapaikanhakijoihin liittyviä väärinkäsityksiä, ennakkoluuloja ja syrjiviä asenteita.
  • Opit miten voit toimia ja edistää kansainvälisen suojelun tarpeessa olevien ihmisten oikeuksia.

Verkkokurssilla ei vaadita aikaisempaa osaamista pakolaisten oikeuksista ja se soveltuu hyvin yli 15-vuotiaille nuorille ja aikuisille. Verkkokurssin opetuskieleksi voit valita englannin lisäksi myös ranskan tai espanjan.

Verkkokurssi käynnistyy 20.6.2018. Verkkokurssi koostuu kolmesta opetusmoduulista, joista jokainen vaatii työskentelyä n. 3-5 tuntia. Verkkokurssi on auki verkossa ja opiskelija voi suorittaa opintojaan omaan tahtiin. Koulutus on ilmaista, mutta mikäli haluat verkkokurssista todistuksen, maksaa se 49 $. Koulutus on osa Amnestyn globaalia Turvassa -pakolaiskampanjaa.

Tervetuloa mukaan osaksi globaalia pakolaisten oikeuksia puolustavaa verkostoa ihmisoikeuskasvatuksen kautta!

Ilmoittaudu mukaan tästä:

Englanninkielinen verkkokurssi: https://www.edx.org/course/human-rights-rights-refugees-amnesty-internationalx-rights2x

Espanjankielinen verkkokurssi: https://www.edx.org/course/derechos-humanos-los-derechos-de-las-amnesty-internationalx-rights2x

Ranskankielinen verkkokurssi:https://www.edx.org/course/droits-humains-les-droits-des-refugies-amnesty-internationalx-rights2x

Lisätietoja: Ihmisoikeuskasvatuksen asiantuntija Emma Åman, emma.aman@amnesty.fi