Etusivu Kuntavaalit 2017 Osallistu

Osallistu

Minkälaisen kunnan sinä haluat? Kampanjoimme kuntavaalien aikaan, jotta yksikään kunta ei jättäisi väkivaltaa kokeneita naisia yksin, eikä sulkisi oviaan vainoa ja sotaa pakenevilta. Haasta ehdokkaasi sitoutumaan!

Naisiin kohdistuva väkivalta on yksi Suomen laajimmista ihmisoikeusongelmista. Pelkästään parisuhdeväkivaltaa on kokenut joka kolmas Suomessa asuva nainen.  Ongelman laajuudesta huolimatta väkivaltaa kokeneiden naisten saamassa avussa ja tuessa on suuria paikkakuntakohtaisia eroja. Väkivaltaa ei välttämättä tunnisteta, eikä sitä sen vuoksi pystytä kunnolla ennaltaehkäisemään. Kuntapäättäjillä on valta huolehtia, että yhtäkään väkivaltaa kokenutta naista ei jätetä yksin.

Maailmanlaajuisesti yli 21 miljoonaa ihmistä on joutunut jättämään kotimaansa paetakseen sotaa ja vainoa. Valtion lisäksi myös kunnat voivat olla osa ratkaisua. Tarjoamalla aiempaa enemmän kuntapaikkoja kansainvälistä suojelua saaville, ovat kunnat auttamassa uusia suomalaisia uuden elämän alkuun. Kuntapäättäjät voivat toimia suunnannäyttäjinä, jotta yksikään kunta ei sulje oveaan vainoa ja sotaa pakenevilta.

Haluatko tulla kanssamme tekemään kampanjaa?

Kuntavaalit tarjoavat erinomaisen tilaisuuden osallistua julkiseen keskusteluun siitä, millaisissa kaupungissa tai kunnassa haluat asua. Haasta kuntasi tulevat päättäjät ja pyydä heiltä lupaus, että sinun kuntasi ei jätä väkivaltaa kokeneita naisia yksin eikä sulje oviaan vainoa ja sotaa pakenevilta. Sinun kuntasi, sinä vaikutat.

Kun kuntavaalit lähestyvät, ota yhteyttä ehdokkaisiin omalla paikkakunnallasi. Saat meiltä tueksesi ohjeistuksen ja toimintavinkkejä. Ollaan yhdessä liikkeellä kaikkialla Suomessa maaliskuun alusta lähtien. Voit toimia yksin tai ryhmässä. Osallistu kampanjaan ja vaikuta oman kuntasi tulevaisuuteen.