Etusivu Kirjeitä vapaudelle Nassima al-Sada

Vangittuna naisten oikeuksien puolustamisesta

Play Video

Nassima al-Sada, Saudi-Arabia

Nassima al-Sada on ihmisoikeusaktivisti, ihmisoikeuskasvattaja ja perheenäiti Saudi-Arabiasta. Hän on lähes koko elämänsä ajan kampanjoinut naisten oikeuksien puolesta. Nyt hän on rauhanomaisen ihmisoikeustyönsä vuoksi vangittuna.  Nassima al-Sada on kampanjoinut kansalaisoikeuksien, poliittisten oikeuksien, naisten oikeuksien ja šiiavähemmistön oikeuksien puolesta.

Nassima on vastustanut Saudi- Arabian holhouslakia, joka rajoittaa merkittävästi naisten mahdollisuuksia päättää omista asioistaan. Hän on vaatinut naisille oikeutta ajaa autoa.

Saudi-Arabiassa alkoi toukokuussa 2018 pidätysten aalto, jossa useita ihmisoikeusaktivisteja vangittiin. Nassima al-Sada pidätettiin heinäkuussa 2018, ja hän on edelleen vangittuna odottaen kolmatta oikeudenkäyntiä ja tuomiotaan.Tällä hetkellä ainakin 11 muuta naisten ihmisoikeuksia puolustanutta aktivistia odottaa myös omaa tuomiotaan.

Nassimaa on pahoinpidelty vankilassa, eikä hän saa tavata asianajajaansa tai perhettään. Ulkomaisten tarkkailijoiden pääsy hänen oikeudenkäynteihinsä on estetty.

Aktivismi ja oikeuksien puolustaminen eivät ole rikoksia. Nassima ja hänen perheensä eivät anna periksi. Emme mekään.

Lähetä Nassimalle tukiviesti!

Voit myös kirjoittaa Nassiman puolesta Saudi-Arabian kuninkaalle ja vaatia hänen vapauttamistaan. Tarkemmat ohjeet löydät kampanjamateriaalista.