Ihanaa, että olet mukana

Kiitos, että puolustat aborttioikeutta! Tekisitkö seuraavaksi lahjoituksen? 💛

Kiitos vielä kerran, että allekirjoitit vetoomuksen aborttioikeuden turvaamiseksi Yhdysvalloissa!

Yhdysvaltojen korkeimman oikeuden päätös rajoittaa aborttioikeutta on kammottava ja taantumuksellinen takapakki ihmisoikeuksille. Miljoonat ihmiset joutuvat kärsimään, koska heiltä on riistetty oikeus päätöksistä henkilökohtaisimpaan.

Heille jää toinen toistaan huonompia vaihtoehtoja. Ihmiset pakotetaan synnyttämään vastoin tahtoaan. Tai etsimään epämääräisissä olosuhteissa tehtäviä laittomia abortteja.

Meitä pelottaa, kuinka moni Yhdysvalloissa asuva jää nyt vaille elintärkeää terveydenhoitoa. Kuinka moni joutuu hankkimaan abortin epähygieenisissä olosuhteissa, terveydelle vahingollisilla lääkkeillä tai vaarallisilla menetelmillä? Kuinka moni jää abortin jälkeen yksin ilman jälkihoitoa, apua tai tukea?

Siksi pyydämme sinulta: tekisitkö lahjoituksen? Vain siten voimme jatkossakin puolustaa jokaisen oikeutta turvalliseen aborttiin Suomessa ja kansainvälisesti. Yhdysvaltojen tapahtumat osoittavat, että näitä oikeuksia ei voida pitää itsestäänselvyyksinä missään. Voit valita sinulle sopivan summan, esimerkiksi 15 euroa.

Amnestyn kampanjoinnin taustalla on laaja tutkimustyö eri maiden aborttitilanteista. Siksi tiedämme varmuudella, että aborttien kieltäminen ei vähennä niitä. Se tekee niistä vaarallisia. Sen vuoksi, jos vain voit, teethän lahjoituksen heti tänään?

Aborttioikeuden puolustajia tarvitaan nyt kipeämmin kuin koskaan. Mutta koska emme ota vastaan lahjoituksia tai tukea valtioilta tai yrityksiltä tutkimus- ja kampanjointityöhömme, tarvitsemme sinun kaltaisiasi välittäviä ihmisiä mukaan auttamaan. Emme voi jatkaa työtämme ilman apua.

Teethän tärkeän lahjoituksen ja puolustat naisten, tyttöjen ja kaikkien ihmisoikeuksia nyt?

Valitse lahjoitustapa

Valitse summa:

Melkein valmista! Paina Jatka-painiketta, niin pääset jättämään yhteystietosi.