Etusivu Ilmoittautuminen Amnestyn kevätseminaariin ja vuosikokoukseen 2019!

Ilmoittautuminen Amnestyn kevätseminaariin ja vuosikokoukseen 2019!

Tervetuloa kuulemaan, keskustelemaan ja innostumaan Amnestyn kevätseminaariin!

Amnestyn kevätseminaari ja vuosikokous järjestetään Helsingissä, Kulttuurikeskus Stoassa (Itäkeskus, Turunlinnantie 1) 30. – 31.3.2019. Tiloihin on esteetön pääsy.

OHJELMA

Lauantai 30.3. klo 10 19

9.30  10.00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

10 12.15 Ihmisoikeusjärjestelmä vaarassa – kaksi keskustelua (erillinen ilmoittautuminen alla)

Asiantuntijavieraiden johdolla perehdymme niin EU-maita koskeviin sisäisiin sääntöihin kuin EU:n muiden maiden ihmisoikeuspuolustajia koskeviin suuntaviivoihin ja siihen, millaisia vaikuttamisen mahdollisuuksia Suomen EU-puheenjohtajuuskausi tänä vuonna tarjoaa.

Unkarin tilanteeseen tutustumme Åbo Akademin professorin Elina Pirjatanniemen ja Amnestyn Unkarin osaston vaikuttamistyön johtajan Aron Demeterin kanssa. EU:n mahdollisuutta tukea ihmisoikeuspuolustajien työtä valotamme ihmisoikeuspuolustaja Andy Hallin, entisen suurlähettilään Hannu Himasen, suurlähettiläs Satu Suikkari-Klevenin sekä asiantuntija Susan Villan kanssa.

12.15  13 Lounas

13  15 Kaikkien vaalit – itähelsinkiläinen vaalipaneeli

Reetta Räty ja Yagmur Özberkan luotsaavat vaalipaneelia, jossa eduskuntavaaliehdokkaat asettuvat itähelsinkiläisten tentattaviksi. Paneeli järjestetään yhteistyössä monikulttuurijärjestöjen yhteistyöverkosto Monihelin Kaikkien vaalit -hankkeen kanssa.

Paneelissa äänessä ovat erikieliset ja eri kulttuuritaustoja edustavat helsinkiläiset, sillä kysymykset ehdokkaille tuotetaan monikulttuuristen järjestöjen työpajoissa ennen paneelia.

Paneeliin osallistuvat ehdokkaat ovat Ajak Majok (vas.), Vahideh Fana (kesk.), Abdirahim Hussein (sd.), Jenni Pajunen (kok.), Toni Paussu (ps.), Martin-Eric Racine (pp.), Elina Sagne-Ollikainen (fp.), Mirita Saxberg (Liike Nyt), Ozan Yanar (vihr.), Meri Vilen (kd.) ja Janne Strang (rkp.).

15.30  17  Ihmisoikeusvaalit – vaikutetaan yhdessä!

Vaikuta videolla, läppärillä tai jalkaudu kanssamme Tallinnanaukiolle vaikuttamisaktivistina.

17  19 Story Sharing -kohtaamiskahvila – tule kertomaan ja kuulemaan pieniä tarinoita arjesta (erillinen ilmoittautuminen alla)

Seminaaripäivä kääntyy iltaan Story sharing -kohtaamiskahvilassa, jossa eri taustoista tulevat ihmiset istuvat samaan pöytään ohjatun tarinanjakamisen merkeissä.

Mikä meitä ihmisiä yhdistää? Kenen ääntä yhteiskunnassamme kuunnellaan? Kohtaamiskahvila järjestetään yhteistyössä Story Sharing Universum -teatteriryhmän tarinankertojien kanssa. Myös teatterilaisilla itsellään on monenlaisia tarinoita kerrottavanaan, sillä jotkut heistä ovat tulleet Suomeen turvapaikanhakijoina, toiset opintojen tai rakkauden perässä.

Sunnuntai 31.3. klo 11 16

10.30  11.00 Ilmoittutuminen ja aamukahvi

11.00  12.30 Amnestyn Suomen osaston sääntömääräinen vuosikokous

12.30 13.30 Lounas

13.30  16.00 Vuosikokous jatkuu

Ilmoittaudun kevätseminaariin ja vuosikokoukseen 2019

Täytä seuraavat tiedot:
  • Mikäli haluat osallistua myös lauantaiaamun "Ihmisoikeusjärjestelmä vaarassa" -keskusteluun tai lauantai-illan Story Sharing -kohtaamiskahvilaan, ilmoittautudu mukaan tässä. Muut osiot eivät vaadi erillisilmoittautumista.

Matkakulut

Amnesty tukee jäsentensä ja tukijoidensa matkustamista kevätseminaariin ja vuosikokoukseen. Matkakorvausta voi hakea 30 e ylittävästä osasta oman kotipaikkakunnan ja Helsingin välillä halvimmalla julkisella kulkuneuvolla tehdystä menopaluu-matkan hinnasta. Matkakorvausta voi hakea seminaariviikonlopun jälkeen.

Ilmoittautuminen majoitukseen sekä ruokailuun on päättynyt.

Lisätietoja käytännön järjestelyistä löydät täältä.

Lämpimästi tervetuloa!