Etusivu Avoimet työpaikat Harjoittelupaikka: Vaikuttamistyö, sukupuoleen ja seksuaalisuuteen perustuva syrjintä

Etsimme vaikuttamistiimiimme kevääksi ja kesäksi 2019 korkeakouluharjoittelijaa, jonka ensisijaisena tehtävänä on avustaa sukupuoleen ja seksuaalisuuteen perustuvan syrjinnän asiantuntijaa vaikuttamistyössä. Vaikuttamistyöhön sisältyy niin tekstituotantoa kuin erilaisten tapahtumien järjestämistä. Harjoittelun kesto on kuusi kuukautta ja harjoittelujakso alkaa huhtikuussa 2019. Harjoittelijaksi voidaan valita vain päätoiminen perustutkinto-opiskelija.

Toimenkuvaan kuuluu muun muassa:

• asiantuntijan avustaminen monipuolisesti vaikuttamistyössä ja muissa harjoittelijan kanssa sovittavissa projekteissa
  • tekstituotanto (suomi – englanti)
  • avustaminen tapahtumien järjestelyissä
  • osallistuminen muuhun vaikuttamistiimin työhön

Tehtävä edellyttää:

• maisterivaiheen opintoja soveltuvalta alalta (sukupuolentutkimus, yhteiskunta- tai oikeustieteet)
  • suoritettuja sukupuolentutkimuksen perusopintoja tai muuten hankittuja hyviä tietoja sukupuoleen ja seksuaalisuuteen perustuvan syrjinnän kysymyksistä
  • perehtyneisyyttä sukupuoleen ja seksuaalisuuteen perustuvaan syrjintään, erityisesti transtaustaisten ihmisten oikeuksien toteutumiseen vaikuttavaan lainsäädäntöön Suomessa ja naisiin kohdistuvaan väkivaltaan ihmisoikeusloukkauksena
  • kokemusta erilaisten tapahtumien järjestämisestä
  • hyviä vuorovaikutustaitoja ja kykyä itsenäiseen työskentelyyn
  • hyvää suomen kielen kirjallista ja suullista ilmaisua sekä hyvää englannin kielen kirjallista ilmaisua. Ruotsin kielen taito on eduksi, muttei välttämätön.

Arvostamme myös:

• ihmisoikeusjärjestelmän ja ihmisoikeustyön tuntemusta
  • kokemusta kansalaisjärjestö- tai vapaaehtoistyöstä

Harjoittelija työskentelee Amnestyn Suomen osaston toimistossa Helsingissä. Amnesty maksaa harjoittelijalle palkkaa 1520 €/kk. Pyydämme hakijoita ilmoittamaan, onko heillä käytössään oman laitoksen tai tiedekunnan tarjoama harjoittelumääräraha. Tuen saaminen ei ole edellytys valituksi tulemiselle.

Hakemukset sähköpostitse viimeistään ti 29.1.2019 osoitteeseen rekrytointi@amnesty.fi. Viestin otsikkoon tunnus ”harjoittelija / sukupuoli ja seksuaalisuus”. Haastattelut pidetään helmikuun alussa.

Lisätietoja tehtävästä: Niina Laajapuro, ihmisoikeustyön johtaja, puh. 044 555 4911. Tiedustelut puhelimitse torstaina 24.1. klo 9.30-11. Sähköpostitse saapuneisiin tiedusteluihin emme pysty vastaamaan.

Amnesty painottaa toiminnassaan yhdenvertaisuutta. Toivomme hakemuksia eri-ikäisiltä, eri sukupuolia edustavilta sekä kieli-, kulttuuri- ja muihin vähemmistöihin kuuluvilta henkilöiltä.